نوشته شده توسط : امین

جراحی بینی گاهی برای اصلاح مشکلات ساختاری در داخل بینی است . مشکلاتی که تنفس فرد را دچار مشکل کرده است.
به عنوان مثال مشکل سپتوم بینی .
رفع مشکلات داخلی بینی را می توان با جراحی زیبایی همراه کرد.

- رفع شکستگی بینی

بینی در مرکز چهره قرار دارد. و تاثیر آن در زیبایی صورت انکار ناپذیر است. گاهی در اثر حوادث و مشکلاتی بینی فرد دچار شکستگی می شود. برخی از این مشکلات شامل : حوادث، سقوط، آسیب های ورزشی هستند.
رینوپلاستی ترمیمی می تواند تغییر شکل ایجاد شده توسط حوادث را حل کند.

- کمک به مشکلات سینوسی

رینوپلاستی می تواند برای درمان سینوزیت مزمن یا التهاب سینوسی کمک کند. هنگامی که سینوس ها مسدود شده و پر از مایع هستند، باکتری ها را جذب می کنند و آلوده می شوند. اگر بیمار سینوزیت مزمن داشته باشد، یا سینوزیت وی ادامه دار باشد، جراح مشکلات ساختاری بینی یا سینوس را بررسی می کند.

 

علل شایع مراجعه افراد برای عمل زیبایی بینی :
• قوز بینی
• بزرگی پره های بینی
• زاویه دار بودن سر بینی
• افتاده بودن نوک بینی
• انحراف ظاهر تیغه بینی

• پولیپ بینی
• انحراف ببینی
• وجود کیست یا توده در بینی
• اختلالات تنفسی

انتخاب جراح بینی
انجام عمل جراحی بینی به دلیل حفظ سلامت عملکرد تنفسی و عصب بویایی در حین جراحی ، از حساسیت فراوانی برخوردار است و لازم است تا برای انتخاب جراح بینی تحقیق کنید و دقت کافی را به کار گیرید ، چرا که برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب و بدون عوارض و عدم آسیب به بافت بینی و ضمانت سلامت آن تنها به دست یک جراح بینی ماهر و با تجربه میسر خواهد بود . برای این که بتوانید از مهارت و تجربه جراح ، با مراجعه به مطب پزشک و دیدن نمونه های واقعی می توانید اطمینان حاصل نمایید .

ساختمان بینی
بینی از نظر ساختمان اسکلتی – غضروفی به دو نوع تقسیم می شود بینی گوشتی و بینی استخوانی ؛ تفاوت میان بینی استخوانی و گوشتی در ضخامت پوست روی اسکلت بینی و میزان غضروف آن است . بینی استخوانی غضروفی قوی با پوستی نازک دارد و بینی گوشتی دارای پوستی ضخیم با غضروفی ضعیف تر است .

روش های جراحی بینی :
جراحی بینی به دو روش انجام می گردد : جراحی بینی به روش باز و جراحی بینی به روش بسته . منظور از نوع جراحی بینی تکنیک های به کار گرفته شده برای عمل بینی نیست ، بلکه منظور روش دسترسی به ساختمان زیر پوست بینی است . در روش بسته برش های لازم برای اعمال تغییرات تنها داخل بینی زده می شود ، اما در جراحی بینی به روش باز علاوه بر برش های روش بسته یک برش دیگر بر روی کالوملا ایجاد می گردد و این امر موجب می شود تا دید جراح کامل تر باشد و جراحی بهتر انجام بشود .

توصیه های مهم قبل از جراحی بینی :
• اگر از داروی خاصی استفاده می کنید ، حتماً پزشک جراح را در جریان بگذارید . همچنین لازم است تا پیش از عمل بینی داروهایی که باعث رقیق شدن خون می شوند ، مانند آسپرین و ایبوپروفن را قطع کنید .
• اگر سابقه بیماری خاصی دارید ، به جراح تان بگویید .
• استفاده از دخانیات و نوشیدنی های الکل دار را حداقل از یک هفته پیش از عمل تا دو هفته بعد از آن قطع کنید .
• انجام یک سری آزمایش و سی تی اسکن بینی مطابق نظر جراح بینی .
• 6 تا 8 ساعت پیش از عمل بینی ناشتا باشید .
• در ساعتی که برای تان تعیین شده ، بدون تاخیر در کلینیک حضور داشته باشید .
• حتماً یک نفر همراه شما باشد .

مراقبت های بعد از جراحی بینی
24 ساعت پس از انجام عمل بینی ، به منظور کاهش میزان کبودی ، از کمپرس سرد استفاده نمایید .
در طی هفته های اول ، از خندیدن و صحبت کردن طولانی بپرهیزید .
توصیه می گردد در روز های اول بعد از عمل ، غذای میکس شده میل نمایید و تا مدتی از خوردن مواد غذایی که نیاز بهه جویدن زیاد دارد ، مانند سیب ، هویج ، آدامس و استیک بپرهیزید .
تا زمانی که استحکام بینی تان تثبیت نشده ، در محیط های شلوغ که امکان صدمه به بینی وجود دارد ،قرار نگیرید .
روش چسب زدن و استحمام را از کادر درمانی یاد بگیرید .



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , لیفت صورت , لیپوماتیک , پروتز سینه , جراحی فک , تزریق بوتاکس و ژل , پروتز باسن , جراحی شکم , لیپوساکشن , لیفت ران , جراحی گوش , جراحی چانه , نظرات مردم درباره لیپوماتیک , لیفت با نخ , لاغری موضعی با کویتیشن , ماساژ درمانی , جوان سازی پوست با رادیو فرکانسی , لیزر موهای زائید , تزریق چربی , هایفو تراپی , لاغری موضعی با کرایولیپولیز , ,
:: برچسب‌ها: جراحی بینی عکس, جراحی بینی قیمت, عمل جراحی بینی گوشتی, فیلم کامل جراحی بینی, جراحی بینی استخوانی, جراحی بینی مردان, عوارض جراحی بینی, فیلم جراحی بینی گوشتی, ,
:: بازدید از این مطلب : 800
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

 آیا تا به حال چیزی درباره فواید نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در روز شنیده‌اید؟ اگر این گونه نیست، باید بدانید که سرکه سیب محصولی فراتر از یک چاشنی سالاد محسوب می شود. نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب آنزیم هایی که مسئول تجزیه کربوهیدارت ها هستند را غیر فعال می کند. از این رو، این محصول از انباشت گلوکز در خون و افزایش شدید قند پیشگیری می کند.
 
 «سرکه سیب در نتیجه یک فرآیند تخمیر طولانی مدت کربوهیدرات‌هایی مانند انگور، سیب زمینی، نارگیل، چغندر و سیب به دست می‌آید. این فرآیند کند و طولانی به منظور حفظ ترکیبات زیست‌فعال مانند اسید استیک، اسید گالیک، کاتچین، اپیکاتچین، و اسید کافئیک صورت می‌گیرد. هدف از این فرآیند حصول اطمینان از حفظ ویژگی های آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی در سرکه است.

هنگامی که مدت زمان تخمیر طولانی است، سرکه نوعی شبکه عنکبوتی را توسعه می دهد که ظاهری تیره به آن می بخشد. این نشانه ای از کیفیت بالاتر محصول بوده و وضعیت ایده آل برای مصرف سرکه سیب محسوب می شود. با این وجود سرکه سیب معمولا فیلتر و پاستوریزه شده و بر همین اساس ظاهری شفاف پیدا می کند که در سرکه های سیب موجود در فروشگاه ها مشاهده می شود.
 
سرکه سیب یک نوشیدنی قلیایی‌ساز است
این به معنای آن است که مصرف این ماده برای کاهش اسیدیته بدن ایده‌آل است و از این رو شرایط بهتری را برای سلامت کلی ایجاد می کند. افزون بر این نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در روز به پیشگیری از بیماری‌های جدی مانند سرطان کمک می کند. فراموش نکنید که رژیم غذایی با محتوای بالای چربی، نمک و دیگر مواد غذایی مشابه می تواند PH بدن را اسیدی سازد که این شرایط برای تکثیر ریزجانداران سمی ایده آل است.

سرکه سیب به گوارش کمک می‌کند
نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب علائم گوارش کند یا سنگین، گرفتگی و اختلال شکمی را تسکین می‌دهد. این ماده در به حداقل رساندن حس اسیدیته معده و سوزش سر دل کمک می کند. مصرف سرکه سیب پس از خوردن غذاهای غنی و سنگین برای پیشگیری از پدیدار شدن این علائم ایده خوبی محسوب می شود. اگر چنین مشکلات پیش از این ایجاد شده‌اند، شما همچنان می توانید با مصرف سرکه سیب علائم را کاهش دهید.

سرکه سیب برای دیابت مفید است
اسید استیک موجود در سرکه سیب به کاهش سطوح قند در خون کمک می‌کند زیرا از گوارش کامل کربوهیدرات‌های پیچیده جلوگیری می‌کند. نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب آنزیم‌هایی که مسئول تجزیه کربوهیدرات‌ها هستند را غیر فعال می‌کند. از این رو این محصول از انباشت گلوکز در خون و افزایش شدید قند پیشگیری می‌کند.

 فواید سرکه سیب

نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب  گرفتگی و اختلال شکمی را تسکین می‌دهد

 
سرکه سیب از بیماری قلبی عروقی پیشگیری می‌کند
سرکه سیب حاوی سطوح بالا از اسید کلروژنیک است. این ترکیب اکسیداسیون کلسترول بد (LDL) را مهار می‌کند که به بهبود سلامت قلب و عروق منجر می‌شود. اگر سطوح کلسترول شما بیش از اندازه بالاست، غذاهایی با محتوای چربی بالا را از رژیم غذایی خود کنار بگذارید و روزانه یک قاشق غذاخوری سرکه سیب بنوشید.

سرکه سیب به سود جمعیت باکتری روده عمل می کند
آیا از یبوست مزمن یا گاه به گاه رنج می‌برید؟ در این مورد نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب از تداوم این مشکل پیشگیری می‌کند. بر خلاف باور عمومی سرکه سیب موجب شکل گیری مشکلات اسیدیته نمی شود زیرا یک غذای قلیایی است.

 

سرکه سیب گرفتگی بینی را کاهش می‌دهد
اثر آنتی‌بیوتیک سرکه سیب به کاهش خطر عفونت کمک می‌کند. همچنین این محصول میزان مخاط را کاهش داده و سینوس‌ها را پاکسازی می‌کند و از این رو گرفتگی کمتری در آنها دیده می‌شود. اگر علاقه به مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری سرکه سیب ندارید، این کار را حداقل زمانی که دچار آنفلوآنزا شده‌اید، انجام دهید. مصرف سرکه سیب به مدت ۱۰ روز معمولا برای از بین بردن مشکل کفایت می کند. همچنین اگر به گلو درد یا مشکلات التهابی مبتلا شده‌اید، سرکه سیب در کاهش و از بین بردن آنها موثر عمل می‌کند.


سرکه سیب به کاهش وزن کمک می‌کند
به همراه یک رژیم غذایی سالم و ورزش، نوشیدن دو قاشق غذاخوری سرکه سیب در روز آهنگ سوخت و ساز را تسریع می‌کند. سرکه سیب سرشار از ویتامین B۶ و لسیتین است و به سوزاندن چربی جمع شده در بدن به واسطه یک رژیم غذایی ضعیف کمک می‌کند.


سرکه سیب کلیه‌ها را سم‌زدایی می‌کند
آیا از عفونت‌های کلیوی رنج می‌برید یا سنگ‌های کلیه برای شما مشکل‌آفرین شده‌اند؟ اگر این گونه است، مصرف یک قاشق غذاخوری سرکه سیب هنگام صبح را مد نظر قرار دهید. همچنین دنبال کردن توصیه پزشک خود و نوشیدن آب به میزان کافی را فراموش نکنید. اگر به مصرف آبمیوه علاقه دارید، اطمینان حاصل کنید فاقد شیرین‌کننده باشند. همچنین نمک را به مدت دو هفته از رژیم غذایی خود کنار بگذارید.

سرکه سیب را چگونه مصرف کنیم؟
دو روش برای نوشیدن سرکه سیب وجود دارد. گزینه ساده نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب است اما اگر عطر و طعم آن برای شما بیش از اندازه قوی است، می‌توانید آن را در یک لیوان آب، چه سرد یا گرم، ترکیب کنید.

منبع: asriran.com



:: موضوعات مرتبط: لیفت ران , لیفت با نخ , لیزر موهای زائید , لاغری سریع با رژیم غذائی , ,
:: برچسب‌ها: طب سنتی , گیاهان دارویی , سرکه , سرکه سیب , خواص سرکه سیب ,
:: بازدید از این مطلب : 489
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

لاغری و تناسب اندام، آه که چقدر برای برخی از افراد سخت و دست نیافتنی شده است. از آنجایی که کاهش وزن و سوزاندن چربی نیاز به مشقت و سختی دارد افرادی که کمی اضافه وزن دارند همیشه به دنبال راههای راحت و لاغری آسان هستند. توصیه های بینظیر طب سنتی اینبار هم به دادتان می رسد و با بیان نکات و توصیه های موثر در چربی سوزی ، کاهش وزن ، لاغری و کوچک شدن شکم و سایر اعضای بدن این راه را برای شما ساده تر می سازد.
 لاغری سنتی
لاغری سنتی و «سمن مفرط»


از آنجایی که عوامل متعدد و پیچیده ا ی در پدیده چاقی دخیل هستند، دیدگاه های گوناگون طبی این مساله را مورد بررسی قرار داده اند، طوری که مکاتب طبی مدام روش های درمانی متنوعی را ارائه می دهند و طیف وسیعی از داروهای لاغرکننده به بازار عرضه می شود. در این میان، طب مکمل و گیاهان دارویی به عنوان گزینه موثر در کاهش وزن و کاهش چربی بدن، از طرف پزشکان و بیماران مورداستقبال قرار گرفته است.
 طب سنتی ایرانی نیز به عنوان یک مکتب طبی مستقل که بر پایه مزاج و اخلاط استوار است، دیدگاه ویژه ای درخصوص پدیده چاقی و روش های درمانی آن دارد. دانشمندان این طب، «سَمن مفرط» یا چاقی را یک بیماری خطرناک می دانستند و بر درمان آن و حفظ وزن سلامت تاکید داشتند.

عوامل بروز چاقی

باتوجه به توضیحات قبلی معلوم می شود که هر نوع افزایش حجم در بدن ناشی از کیفیت تری یا رطوبت است، پس غلبه رطوبت علت اصلی همه انواع چاقی و غلبه خشکی عامل اصلی همه انواع لاغری است.

عوامل افزایش تری
عوامل افزایش تری در بدن، فقط به خوردن خوراکی ها و نوشیدن آشامیدنی ها منحصر نمی شود و دایره گسترده ای دارد که شامل مواردی از سبک زندگی هم می شود؛ پرخوری. مصرف غذاها و داروهای رطوبت زا به صورت خوراکی یا مالیدنی. مثل زیاده روی در مصرف میوه های تر یا مالیدن مکرر روغن بادام شیرین به بدن. حمام رطوبت زا، یعنی حمام نه چندان گرم؛ زیرا گرمی اندک آن باعث باز شدن منافذ پوست و نفوذ رطوبت به داخل بدن می شود. سکون و نداشتن تحرک کافی، مصرف نکردن مواد تحلیل برنده رطوبت مثل انواع غذاهای خشک، دفع نکردن مواد زاید بدن، دفع خلط صفرا؛ زیرا به دلیل گرمی و خشکی مزاج، تحلیل برنده رطوبت است؛ خواب زیاد و نشاط.

عوامل افزایش خشکی در بدن
عوامل دیگری هم در بدن باعث تشدید خشکی می شود. این عوامل هم با آنکه درست نقطه مقابل عوامل افزایش تری هستند، اما درست مانند عوامل افزایش تری شامل خوردنی ها و آشامیدنی ها و البته مواردی مربوط به سبک زندگی می شوند:
کم خوری، مصرف غذاها و داروهای بسیار گرم که رطوبت ها را تحلیل می برند به صورت خوراکی یا مالیدنی، مصرف غذاها یا داروهای خشکی افزا به صورت خوراکی یا مالیدنی مثل مصرف غذاهای خشک و شور و نمک سود. خوابیدن در شن یا آفتاب گرفتن طولانی، تحرک و فعالیت بدنی بیش از حد، کم خوابی زیاد، بسته بودن راه های ورود غذا به اعضا، قرار گرفتن در هوای بسیار گرم و بسیار سرد، حرکت های نفسانی به افراط، مانند رنج یا عصبانیت و فعالیت فکری زیاد، توقف طولانی در حمام و دفع بیش از حد مواد از بدن به راه های مختلف مانند اسهال، استفراغ، ادرار یا تعریق.
توصیه های لاغری سنتی :بخور نخورهای رژیم لاغری طب سنتی
- از پرخوری، روی هم خوری، ریزه خواری و مخلوط خوری پرهیز کنید. بهتر است در هر وعده غذایی یک نوع غذای ساده میل شود.

لاغری سنتی
اصول و توصیه های لاغری سنتی

- غذا را آن قدر بجوید که هنگام بلعیدن شیرابه شود؛ یعنی کاملا له و با بزاق دهان مخلوط شود. همیشه یادتان باشد که معده شما دندان ندارد.
- از مصرف بیش از حد غذاهای چرب و شیرین و بی مزه مثل انواع شیرینی خامه ای، حلواها، شله زرد، چربی دنبه و انواع روغن ها پرهیز کنید؛ چراکه در بدن رطوبت ایجاد می کند.
- مصرف نان های برشته و نان جو و پرهیز از نان های خمیری
- مصرف نکردن مخلفات همراه غذا؛ البته در برخی کتب توصیه به مصرف زیتون شور با غذا شده است.
- نظم در صرف وعده های غذایی بهتر است برنامه منظمی داشته باشند و سر ساعت غذا بخورند.
- غذاهای کثیرالغذا (پرکالری) مانند حلواها، گوشت ها، حبوب به همراه شیر مانند شیربرنج، گندم، آجیل تازه و فرنی ها را مصرف نکنید.

- مصرف غذاهای تند و ترش و شور هم توصیه می شود. البته در مصرف این غذاها به خصوص تندی ها ملاحظاتی وجود دارد، چون گرچه در دفع و تحلیل مواد زاید سرد و غلیظ و لزج بسیار نافع است، اما باعث ایجاد گزش و سوزش معده و تهوع و استفراغ و زخم معده و بوی تند ادرار و عرق می شود و باید بااحتیاط مصرف شود. در مجموع تدابیری که با هدف لطیف کردن مواد زاید بدن انسان و دفع آنها به کار می رود، برای اکثر بیماری ها مناسب است ولی با این حال نباید در انجام آن زیاده روی شود. موادی مانند سیر و پیاز و خردل و تره در صورتی که منع مصرف نداشته باشند تلطیف متوسطی دارند و به عنوان چاشنی غذا مناسب اند. سکنجبین از بهترین و بی عارضه ترین آنهاست.
همچنین بخوانید : آخرین و جدید ترین روش های لاغری
 - غذاهایی را که خون غلیظ ایجاد می کنند مانند هلیم و کله پاچه، خمیرها، رشته و ماکارونی، مغز، جگر، قلوه، تخم مرغ سفت شده و پنیر تازه میل نکنید.
- خوردن غذاهایی که خون را رقیق و لطیف می کنند مثل انواع سبزیجات، گوشت پرندگان و سکنجبین توصیه می شود.
- نوشیدن آب گرم و سکنجبین نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی؛ یک لیوان آب داغ با یک قاشق غذاخوری سکنجبین طبی. مصرف درازمدت آب و مایعات گرم عوارضی دارد که باید با مشورت متخصص طب سنتی انجام شود.
- مصرف نکردن مایعات از نیم ساعت قبل تا 2ساعت بعد از غذا و بدون تشنگی حقیقی
- مصرف نکردن مایعات همراه با میوه ها
- مصرف اندکی نمک در حد آغشته شدن انگشت سبابه قبل و بعد از غذا
- صبر بر گرسنگی و تشنگی در حد مقدور

حالات روحی و روانی

- حرکات نفسانی شدید همچون خشم زیاد مانند حرکات بدنی لاغرکننده است. البته این مساله مرضی است و هرگز به عنوان تدبیر لاغرکننده توصیه نمی شود.
- اضطراب و افسردگی در موفقیت رژیم های لاغری بسیار تعیین کننده است. از طرفی این اختلالات از عوارض شایع رژیم های لاغری طولانی مدت نیز محسوب می شوند و می توانند یکی از عوامل مهم شکست در درمان چاقی باشند. پس به توجه ویژه نیاز دارند.
- افسردگی و غم مزاج را به سمت سردی می برد و در نتیجه در تحلیل رطوبت های اضافی اختلال ایجاد می کند. از طرفی افراد افسرده کم تحرک می شوند و این مسئله بر سردی بدن و تجمع رطوبات می افزاید.
اصول حمام در لاغری سنتی
* پرهیز از زیاد حمام کردن به خصوص حمام رطوبت زا که گرمای اندکی داشته باشد. توصیه به حمام های دافع رطوبت با حرارت مکفی و وقوف در خانه چهارم که مزاج گرم و خشک دارد و مکث طولانی در حمام

* پرهیز از روغن مالی به خصوص بعد از ریختن آب بر بدن

* حمام کردن ناشتا و پرهیز از حمام کردن با معده پر و بعد از غذا

* حمام با آب های معدنی و آب های قابض؛ می توان در آب حمام، نمک و بوره اضافه کرد و مدتی طولانی در آفتاب قرار داد و سپس با آن استحمام کرد.

اصول حمام رفتن
اصول حمام رفتن برای تناسب اندام در لاغری طب سنتی

یکی از روش های سرعت بخشیدن به روند لاغری این است که با پارچه خشن بدن را به سختی ماساژ دهند تا قرمز شود، سپس با آب داغ استحمام کرده و روغن های محلّلی را مثل روغن بابونه بمالند و پس از حمام غذا نخورند و بخوابند. بعد از بیدار شدن مجدد حمام کرده و اندکی غذای سبک بخورند. می توان این اقدامات را پس از حرکات ورزشی سریع و قوی انجام داد. این روش به طور معمول توصیه نمی شود، چراکه ضعف ایجاد می کند. اما برای ورزشکاران حرفه ای در مواقع وزن کشی مناسب است.
 
نسخه طب سنتی برای لاغری سریع سنتی
تدابیر لاغری؛ خواب و بیداری

- پرهیز از خواب طولانی

- خوابیدن به موقع بین ساعت 10-9 شب

- سحرخیزی

- خوابیدن با معده خالی و پرهیز از خواب بلافاصله بعد از غذا

- پرهیز از خواب طی روز

- فاصله حداقل 3-2 ساعت بین آخرین وعده غذایی و خواب

تدابیر لاغری؛ حرکت و سکون

- ورزش، حرارتی نزدیک به حرارت غریزی در بدن ایجاد می کند و روش مناسبی برای تحلیل و از بین بردن رطوبت بدون ایجاد عارضه است.

- توصیه به ورزش سریع و قوی به خصوص قبل از غذا

- پرهیز از سکون و بی تحرکی

- بلافاصله بعد از ورزش و فعالیت بدنی غذا نخورند، بلکه صبر کنند تا حرارت بدن کاهش یابد.

- راه رفتن در حد مقدور

تدابیر لاغری ، دفع مواد زاید

* دفع رطوبات از راه های مختلف مانند مدفوع، ادرار، تعریق و خون قاعدگی

* اگر راه دفع هر یک از موارد بالا به دلایلی دچار اختلال باشد باید در صورت امکان رفع شود یا راه دفعی دیگری توسط پزشک جایگزین شود.



:: موضوعات مرتبط: جراحی گوش , نظرات مردم درباره لیپوماتیک , لیفت با نخ , لیزر موهای زائید , لاغری سریع با رژیم غذائی , ,
:: برچسب‌ها: طب , سنتی , طب سنتی , لاغری , لاغری در طب سنتی , چاقی , سلامتی , لاغری سنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 مرداد 1396 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد